Sarastian ammattikäyttäjien asiointipalvelun ja verkkosivujen asiointilomakkeiden häiriö ohi

Sarastian ammattikäyttäjien asiointipalvelussa (Sarastia asiointi) 12.6.2024 havaitun häiriön syy on selvinnyt ja vikatilanne on korjattu.

Häiriön aiheutti järjestelmätoimittajan laaja vikatilanne, jonka seurauksena myös Sarastian palveluissa oli käyttökatko n. klo 8.45-11.40 välillä.

Tänä aikana ammattikäyttäjät eivät päässeet kirjautumaan Sarastian asiointiportaaliin.

Tämän lisäksi Sarastian verkkosivujen henkilöasioinnin ja yritys- ja viranomaisasioinnin lomakkeiden kautta toimitetuissa palvelupyynnöissä on havaittu tallentamiseen liittyvä katkos. Tämä tarkoittaa, että klo 8.45-11.40 välillä verkkosivujen lomakkeilla lähetetyt palvelupyynnöt eivät ole saapuneet Sarastialle. Sarastia ei valitettavasti saa tietoja jälkikäteen, sillä tiedot ovat käyttökatkon aikana poistuneet palvelimelta tietoturvamääritysten mukaisesti.

Mikäli olet täyttänyt verkkosivujen lomakkeen kyseisenä ajankohtana, mutta et ole saanut Sarastialta vastaanottokuittausta ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, ei palvelupyyntö ole häiriön vuoksi saapunut Sarastialle. Pyydämme toimittamaan palvelupyynnön liitteineen uudelleen lomakkeiden kautta.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.