Asiakaspalvelumme palkka-asioiden puhelinlinja avoinna perjantaina 21.3.2025 klo 8–12. Lue lisää

Henkilöasiointi

Saitko meiltä laskun tai haluatko kysyä palkanmaksusta? Tutustu ensin usein kysyttyihin kysymyksiin, sieltä löydät vastauksen moneen mieltä askarruttavaan asiaan. Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti myös OmaSarastia-asiointiportaalin kautta.

Asioi verkossa

Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti OmaSarastia-asiointiportaalin kautta. OmaSarastiaan kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Voit seurata tilauksen etenemistä reaaliajassa asiointiportaalissa.

OmaSarastia-asiointiportaalissa voit esimerkiksi:

  • Kysyä palkanmaksusta tai ilmoittaa tilinumeron
  • Kysyä laskusta tai pyytää laskukopion
  • Toimittaa verokortin tai valtakirjan ammattiliiton jäsenmaksuihin
  • Toimittaa aineistoa henkilökohtaisen avustajan palkanmaksua varten
  • Tilata palkka- tai palvelussuhdetodistuksen
  • Tilata uuden salasanan Sarastian hallinnoimiin järjestelmiin

Asioi puhelimitse

Valtakunnallinen puhelinpalvelumme palvelee arkisin klo 8–14 numerossa 020 6399 400.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Huomioithan, että myös jonotus on maksullista.

Suosittelemme asiointia ensisijaisesti OmaSarastia-asiointiportaalin kautta. Tällöin voit toimittaa tarvittavat tiedot ja liitteet meille kirjallisesti, mikä nopeuttaa asiasi käsittelyä.

Huomioithan soittaessasi asiakaspalveluun:

  • Toimi palkka-asioissa oman työnantajasi ohjeiden mukaisesti. Jos sinulla on kysyttävää palkanmaksusta, kannattaa yleensä kääntyä ensimmäisenä oman esihenkilön puoleen.
  • Jos olet tehnyt jo tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta, otathan tukipyynnön numeron valmiiksi esille, kun soitat asiakaspalveluun.
  • Jos haluat asioida toisen henkilön puolesta, huomioithan, että annamme tietoja vain kyseisen henkilön suullisella valtuutuksella.

Ajankohtaista tietoa henkilöasiakkaille