Henkilöasiointi

Saitko meiltä laskun tai haluatko kysyä palkanmaksusta? Tutustu ensin usein kysyttyihin kysymyksiin, sieltä löydät vastauksen moneen mieltä askarruttavaan asiaan. Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti myös Sarastian asiointipalvelun kautta.

Asioi verkossa

Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti Sarastian asiointipalvelun kautta. Sarastian asiointipalveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kun lähetät meille tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta, saat sähköpostiisi automaattisen vastaanottokuittauksen. Kun asia on käsitelty, saat vastauksen suoraan sähköpostiisi.

Sarastian asiointipalvelussa voit esimerkiksi:

  • Kysyä palkanmaksusta tai ilmoittaa tilinumeron
  • Kysyä laskusta tai pyytää laskukopion
  • Toimittaa verokortin tai valtakirjan ammattiliiton jäsenmaksuihin
  • Toimittaa aineistoa henkilökohtaisen avustajan palkanmaksua varten
  • Tilata palkka- tai palvelussuhdetodistuksen
  • Tilata uuden salasanan Sarastian hallinnoimiin järjestelmiin

Asioi puhelimitse

Valtakunnallinen puhelinpalvelumme palvelee arkisin klo 9–13 numerossa 020 6399 400.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Huomioithan, että myös jonotus on maksullista.

Suosittelemme asiointia ensisijaisesti Sarastian asiointipalvelun kautta. Tällöin voit toimittaa tarvittavat tiedot ja liitteet meille kirjallisesti, mikä nopeuttaa asiasi käsittelyä.

Huomioithan soittaessasi asiakaspalveluun:

  • Toimi palkka-asioissa oman työnantajasi ohjeiden mukaisesti. Jos sinulla on kysyttävää palkanmaksusta, kannattaa yleensä kääntyä ensimmäisenä oman esihenkilön puoleen.
  • Jos olet tehnyt jo tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta, otathan tukipyynnön numeron valmiiksi esille, kun soitat asiakaspalveluun.
  • Jos haluat asioida toisen henkilön puolesta, huomioithan, että annamme tietoja vain kyseisen henkilön suullisella valtuutuksella.

Ajankohtaista tietoa henkilöasiakkaille