Usein kysyttyä (yritys- ja viranomaisasiointi)

Tälle sivulle on koottu ammattikäyttäjien, yritysten ja viranomaisten usein kysyttyjä kysymyksiä ja näiden kysymysten vastauksia.

Palkanmaksu

Voit toimittaa palkanmaksuun liittyvää aineistoa ammattikäyttäjien asiointipalvelussa.

Yritykset ja viranomaiset voivat lähettää meille tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta.

Huomaathan, että rahoituslaitoksilta tarvitsemme pyynnön liitteenä palkansaajan allekirjoittaman, kirjallisen suostumuksen tietojen luovuttamiseen, jotta voimme ottaa asian käsittelyyn. Tarvitsemme myös tiedon palkansaajan työnantajasta.

Jos käytössänne on Sarastian HR-asiakaspalvelu, voit olla yhteydessä suoraan ammattikäyttäjien HR-asiakaspalvelunumeroon. Muussa tapauksessa voit jättää tukipyynnön ammattikäyttäjien asiointipalvelun kautta.

Palkanmaksuaikataulut löytyvät Sarastian Extranet-palvelusta.

Kelan päivärahahakemuksen ja vanhempainetuushakemuksen palkkatiedot voidaan ilmoittaa vasta, kun HR-järjestelmään on kirjattu työnteon keskeytys ja kyseisen jakson palkat on maksettu.

Tukipyynnöt

Kun otat meihin yhteyttä ammattikäyttäjien asiointipalvelun kautta, saat sähköpostiisi automaattisen vastaanottokuittauksen. Tämän lisäksi kirjautuessasi asiointipalveluun näet kaikki tukipyynnöt ja niiden käsittelytilan.

Kun asia on käsitelty, vastaus näkyy ammattikäyttäjien asiointipalvelussa ja saat siitä myös ilmoituksen sähköpostiisi.

Jos olet ottanut meihin yhteyttä ammattikäyttäjien asiointipalvelun kautta, voit tarvittaessa toimittaa lisätietoja kommentoimalla tukipyyntöä asiointipalvelussa tai jättää sähköpostia vastaanottokuittauksen kautta.

Ethän avaa uutta tukipyyntöä samasta asiasta.

Voit lähettää meille tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta muun muassa seuraaviin asioihin liittyen: päämiehesi verkkolaskuosoitteen ilmoitus, eräpäivän siirto, laskukopio tai tilinumeron ilmoitus liikasuorituksen palautusta varten. Päämiehen osoitemuutoksista tulee ilmoittaa suoraan laskuttajalle.

Ammattikäyttäjien kirjautuminen

Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia ammattikäyttäjien asiointipalveluun, pyydäthän esihenkilöäsi tilaamaan ne sinulle.

Voit tilata ammattikäyttäjien asiointipalveluun uuden salasanan Sarastian asiointipalvelun kautta. Pyrimme nollaamaan salasanat saman päivän aikana.

Kirjautumisongelmissa voit olla yhteydessä Sarastian asiakaspalveluun seuraavien järjestelmien osalta:

  • Sarastia365 HR
  • Populus
  • Personec FK
  • Rondo
  • InvoiceReady
  • M2
  • WebTallennus
  • Kymen SAP
  • Turku SAP

Ammattikäyttäjien asiointipalvelun salasanan täytyy täyttää seuraavat ehdot:

  • Salasanan pituus on vähintään 10 merkkiä ja enintään 20 merkkiä
  • Salasanassa pitää olla merkkejä kaikista kolmesta luokasta (pienet kirjaimet, isot kirjaimet ja numerot)
  • Seuraavien merkkien käyttöä salasanassa tulee välttää: å, ä, ö, Å, Ä, Ö, §, <, >, &
  • Salasanan enimmäisikä on 90 päivää
  • Salasanan vähimmäisikä on 1 päivä
  • Salasana ei saa olla sama kuin viisi edellistä salasanaa
  • Salasana ei saa sisältää omaa etu- tai sukunimeä tai sen osaa missään muodossa

Etkö löytänyt vastausta?

Ole meihin yhteydessä, niin selvitetään asia.