Henkilöasiointi

Saitko meiltä laskun tai haluatko kysyä palkanmaksusta? Tutustu ensin usein kysyttyihin kysymyksiin, sieltä löydät vastauksen moneen mieltä askarruttavaan asiaan. Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti myös OmaSarastia-asiointiportaalin kautta.

Asioi verkossa

Henkilöasiakkaana voit hoitaa lasku- ja palkka-asioitasi helposti OmaSarastia-asiointiportaalin kautta. OmaSarastiaan kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kun lähetät meille tukipyynnön OmaSarastiassa, saat automaattisen vahvistuksen sähköpostiisi tilauksen vastaanottamisesta. Voit seurata tilauksen etenemistä reaaliajassa asiointiportaalissa.

OmaSarastia-asiointiportaalissa voit esimerkiksi:

  • Kysyä palkanmaksusta tai ilmoittaa tilinumeron
  • Kysyä laskusta tai pyytää laskukopion
  • Toimittaa verokortin tai valtakirjan ammattiliiton jäsenmaksuihin
  • Toimittaa aineistoa henkilökohtaisen avustajan palkanmaksua varten
  • Tilata palkka- tai palvelussuhdetodistuksen
  • Tilata uuden salasanan Sarastian hallinnoimiin järjestelmiin

Asioi puhelimitse

Valtakunnallinen puhelinpalvelumme palvelee arkisin klo 8–14 numerossa 020 6399 400.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Huomioithan, että myös jonotus on maksullista.

Suosittelemme asiointia ensisijaisesti OmaSarastia-asiointiportaalin kautta. Tällöin voit toimittaa tarvittavat tiedot ja liitteet meille kirjallisesti, mikä nopeuttaa asiasi käsittelyä.

Huomioithan soittaessasi asiakaspalveluun:

  • Toimi palkka-asioissa oman työnantajasi ohjeiden mukaisesti. Jos sinulla on kysyttävää palkanmaksusta, kannattaa yleensä kääntyä ensimmäisenä oman esihenkilön puoleen.
  • Jos olet tehnyt jo tukipyynnön Sarastian asiointipalvelun kautta, otathan tukipyynnön numeron valmiiksi esille, kun soitat asiakaspalveluun.
  • Jos haluat asioida toisen henkilön puolesta, huomioithan, että annamme tietoja vain kyseisen henkilön suullisella valtuutuksella.

Ajankohtaista tietoa henkilöasiakkaille