Vuoden 2021–2022 palkan sivukuluissa järjestelmävirhe. Asia korjataan, eikä se edellytä toimenpiteitä.

Sarastian sisäinen valvonta on havainnut loppuvuodesta 2023 palkanmaksujärjestelmässämme virheen. Virhe koskee osaa asiakkaistamme ja joitakin heidän vuosina 2021–2022 käyttämistä palkkalajeistaan.

Kenenkään palkka ei ole jäänyt maksamatta. Eikä palkkoja ole laskettu väärin. Virheessä on kyse sivukuluista ja summista, jotka vaihtelevat kymmenistä senteistä muutamiin satoihin euroihin.

Sarastian asiakkaisiin, joita ongelma on koskenut on jo oltu yhteydessä. Myös jokainen palkansaaja, jota asia koskee, tullaan kontaktoimaan ensi tilassa.

Järjestelmä itsessään on korjattu, mutta tilanteen selvitystyöt jatkuvat vielä tämän kevään ajan.

Kyseessä on valitettava tilanne, ja olemme tätä asiakkailtamme jo pyytäneetkin anteeksi.

Meille on itsestään selvää, että jokaisella työntekijällä on oikeus saada oikein laskettu palkka. Valitettavasti virheitä kuitenkin tulee, eikä sataprosenttisen virheetöntä järjestelmää ole. Siksi on tärkeää, että tehdään tällaista valvontaa ja löydetään virheet, jotta ne voidaan korjata.


Anne Issakainen,
toimitusjohtaja
Sarastia Oy


Mikäli palkansaajilla on kysyttävää liittyen järjestelmävirheeseen, voivat he olla yhteydessä numeroon 010 616 6070. Asiantuntijamme vastaavat kysymyksiin ma-ke klo 10–12. Muissa tapauksissa palkansaajia palvelee valtakunnallinen asiakaspalvelumme numerossa 020 6399 400 (arkisin klo 8–14).

Meille voi myös lähettää kysymyksen sähköisen asiointipalvelumme kautta osoitteessa Sarastia | Kysy palkanmaksusta.